غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

بررسی اثر محلول فیتولوژیست 15 بر ریزش مو و رویش مجدد موها

فیتولوژیست 15

فیتولوژیست 15 یکی دیگر از محصولات گیاهی شرکت فیتو فرانسه است که برای جلوگیری از ریزش مو و تقویت رویش موها طراحی شده است.

چهار ترکیب اصلی این محلول عبارتند از عصاره کاکائو (Cocoa Extract)، عصاره گیاه عرقچین بایکال (Baikal Skullcap)، عصاره گیاه کوشاد هندی (Indian Gentian) و سلول‌های بنیادی گیاهی (Globularia Cordifolia)

عصاره کاکائو: کاکائو حاوی فلاونوییدها و پلی فنول‌ها می باشد. این دو ماده از قویترین آنتی اکسیدان‌ها بشمار می روند و خاصیت ضد التهاب دارند و بنا بر ادعای شرکت فیتو وجود عصاره کاکائو می تواند باعث کاهش التهاب در ریشه موها و به دنبال آن کاهش ریزش مو گردد. فلاونوییدها و پلی فنول‌ها در سایر گیاهان دارویی مانند چای سبز نیز به وفور یافت می شود از اینرو در بسیاری از محصولات ضد ریزش مو و ترمیم کننده پوست عصاره چای سبز وجود دارد.

حتما بخوانید: آیا کوتاه کردن موها و یا تراشیدن سر از ریزش مو جلوگیری می کند؟

شرکت فیتو برای اولین بار از عصاره کاکائو که میزان قابل توجهی فلاونویید و پلی فنول‌ دارد در محلول فیتولوژیست 15 خود استفاده کرده است.

این دو ترکیب به عنوان دو آنتی اکسیدان از سلول‌های ریشه مو در برابر رادیکال‌های آزاد محافظت می کنند. رادیکال‌های آزاد موجب التهاب در سلول‌ها و پیری زودرس آن‌ها می گردند و یکی از عوامل دخیل در بروز ریزش مو و چین و چروک بروی پوست می باشند. التهاب معمولا با بالا رفتن سن به شکل طبیعی در بدن  مردان و زنان افزایش می یابد.

عصاره گیاه عرقچین بایکال: گفته می شود این گیاه با افزایش جریان خون مویرگی باعث تقویت ریشه موها و افزایش ضخامت تارهای مو می گردد و عمر ریشه موها را نیز افزایش می دهد.

عصاره گیاه کوشاد هندی: شرکت فیتو اظهار می‌دارد کوشاد هندی از طریق تحریک سلول‌های پیش ساز چربی رشد موها را افزایش می دهد.

سلول‌های بنیادی گیاهی  (Globularia Cordifolia): گفته می شود سلول‌های بنیادی گیاهی قادر به بازسازی سلول‌ها و خنثی کردن اثر تخریبی رادیکال‌های آزاد می باشند و به مانند آنتی اکسیدان‌ها عمل می کنند و با این مکانیزم عمر ریشه موها را افزایش داده و چرخه رویش موها را سریعتر می کنند.

حتما بخوانید: چه میزان ریزش مو در روز طبیعی است و بیماری محسوب نمی شود؟

مشخصات فیتولوژیست 15

هر بسته حاوی 12 ویال است.

میزان مصرف

هفته‌ای 3 ویال مصرف شود. هر بسته برای 4 هفته استفاده می شود.

دوره معمول مصرف این محلول 3 ماه (3 بسته) است و یا می توان از آن دو دوره 2 ماهه در سال استفاده نمود.

طریقه مصرف

ابتدا موهای خود را شستشو دهید و کاملا مو و پوست سر خود را خشک نمایید. یک ویال کامل را در قسمت‌های مختلف سر ریخته و به آرامی ماساژ دهید تا خوب جذب شود. 2 الی 3 دقیقه ماساژ کافی است. سپس اجازه دهید 12 ساعت بروی سرتان بماند و سپس در صورت نیاز می توانید استحمام کنید. بعد از استفاده از محلول تا 12 ساعت از سشوار، ژل و اسپری‌های حالت دهنده استفاده نکنید.

موارد مصرف محلول فیتولوژیست 15

ریزش عمومی مو

ریزش مو به دلیل التهاب

ریزش‌های فصلی مو

مناسب برای آقایان و بانوان جهت تقویت عمومی موها

حتما بخوانید: علت خارش سر و نحوه درمان آن چیست؟

نکات مثبت محلول

ترکیبات گیاهی

ساختار سبک و غیر چرب

نکات منفی محلول

گران بودن محلول

موارد منع مصرف

مصرف در دوران بارداری و شیردهی با نظر پزشک

شرایط نگهداری

در دمای اتاق (زیر 30 درجه سانتی گراد)، جای خشک و دور از نور خورشید نگهداری شود.

نظرات بعضی از مصرف کنندگان

نظرات مصرف کنندگانی که فقط از محلول فیتولوژیست 15 استفاده کرده‌اند بدون مصرف دارو یا مکمل غذایی در کنار آن:

خانم ب.ط 21 ساله: 2 بسته از این محلول را که قیمت آن هم بسیار گران بود استفاده کردم و هیچ تاثیری نه در کاهش ریزش مو و نه در رویش مو داشت.

آقای ب.ا 30 ساله: بعد از 3 ماه مصرف تاثیر مناسبی در کاهش ریزش موهایم داشت اما هیچ رویشی را مشاهده نکردم.

حتما بخوانید: مزوتراپی مو چیست؟ آیا این روش از ریزش مو جلوگیری می کند؟

نظرات مصرف کنندگانی که در کنار محلول فیتولوژیست 15 از مکمل‌های غذایی مناسب بر اساس آزمایشات خون نیز استفاده کرده اند:

آقای ع.ع 31 ساله: در کنار این محلول از دو مکمل ویتامینی که توسط دکتر بعد از انجام آزمایش خون تجویز شده بود استفاده کردم. ریزش موهایم طی 3 ماه کاهش داشت و موهایم نیز ضخیم تر شد و مقداری هم رویش مشاهده می کنم.

خانم م.ا 37 ساله: هر سال دچار ریزش فصلی مو در بهار می شوم سال گذشته قبل از شروع فصل بهار زیر نظر پزشک از این محلول و چند مکمل غذایی استفاده کردم و خوشبختانه نه تنها ریزشی را مشاهده نکردم بلکه وضعیت موهایم نسبت به گذشته بهتر شده است.

نظر بنده درباره فیتولوژیست 15

صرفا استفاده از یک محلول، ریزش مو را درمان نمی کند و باعث رویش موها نیز نمی شود و اگر هم بشود به طور موقتی است. این مطلب شامل همه محلول‌های ضد ریزش مو است و محلول فیتولوژیست 15 نیز از این قاعده مستثنا نمی باشد. محلول‌های ضد ریزش مو بخشی از درمان می باشند و نه همه درمان. دلایل ریزش مو معمولا متابولیکی هستند و از جمله می توان به کمبود ویتامین‌‌ها و مواد معدنی، اختلالات هورمونی، کم کاری غدد تیروئید و فوق کلیوی، استرس مزمن، کم خونی و غیره اشاره کرد که هر کدام درمان طبی (دارو یا مکمل غذایی) خود را دارند. در گام اول باید دلیل ریزش مو مشخص شود و سپس درمان صحیح زیر نظر پزشک صورت گیرد. درکنار درمان طبی با توجه به علل ریزش استفاده از محلول‌های ضد ریزش مو نیز کمک کننده خواهند بود.

حتما بخوانید: مقایسه انواع روش های کاشت مو، بهترین روش کاشت مو کدام است؟