غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

نقد و بررسی بهترین محلول های ضد ریزش مو در ایران - 2

بهترین محلول ضد ریزش مو

در این قسمت به بررسی گروهی دیگر از محلول های ضد ریزش مو در ایران که توسط لابراتوارهای معتبر و بنام تولید می شوند از جمله محلول آمینکسیل شرکت ویشی، کروناستیم شرکت دوکری، آنتی شوت هگور، رزماری میس ادن و فیتولوجیست 15 شرکت فیتو می پردازیم.

محلول ضد ریزش مو آمینکسیل پرو شرکت ویشی(Vichy Dercos Aminexil Pro):

شرکت ویشی دو محلول تقویت مو با این نام که ترکیب اصلی آن ها Aminexil است تولید کرده یکی برای آقایان و دیگری با غلظت کمتر برای خانم ها که مکانیزم و ترکیبات آن ها کاملا مشابه می باشد.

این محلول علاوه بر آمینکسیل حاوی ویتامین B6، آرژنین، کافئین و روغن کرچک هیدروژنه نیز بوده که تمامی آن ها ترکیبات شناخته شده ای می باشند که موجب کاهش اثرات مخرب هورمون دی هیدروتستوسترون(DHT)، افزایش خون رسانی به ریشه موها و تغذیه بهتر موها می گردند.

آمینکسیل عملکردی مانند ماینوکسیدیل دارد و باعث تحکیم ریشه موها می شود با این تفاوت که پوست های حساس براحتی آنرا تحمل می کنند و موجب حساسیت، خارش و مشکلات دیگر نمی گردد.

طریقه مصرف محلول Dercos Aminexil Pro: برای 6 هفته هر روز باید یک دوز مصرف شود و بعد از آن 3 بار در هفته به مدت 12 هفته مصرف گردد، در مواردی که ریزش مو ارثی می باشد باید به شکل مداوم هفته ای 2 الی 3 مرتبه از آن استفاده شود.

این محلول در جلوگیری از ریزش مو و افزایش ضخامت تارهای مو و رشد موهای کرکی اثر مناسبی دارد و تنها نکته منفی آن قیمت بالای آن است.

محلول ویشی برای افرادی که به ماینوکسیدیل حساسیت دارند گزینه مناسبی است.

حتما بخوانید: دلایل مهم ریزش مو در مردان کدامند و نقش وراثت چقدر است؟

محلول ضد ریزش مو روز و شب کروناستیم شرکت دوکری Ducray Chronostim Day/Night:

دوکری یک شرکت فرانسوی معتبر و قدیمی است که در سال 1930 تاسیس شده است. این محصول شرکت دوکری از 2 محلول تشکیل شده یکی از آن ها باید صبح و دیگری هنگام شب مصرف گردد. محلول صبح حاوی اسید لوریک بوده که گفته می شود یک ترکیب مفید برای تقویت موها می باشد و محلول شب حاوی عصاره گیاه کوله خاس و آرتمیا است که بنا به گفته شرکت دوکری کمک به رویش موها می کند.

به نظر نمی رسد این ترکیبات ساده آنگونه که شرکت تولید کننده آن می گوید اثر فوق العاده ای در درمان ریزش مو داشته باشند با این حال این ترکیبات برای مو مفید می باشند.

حتما بخوانید: مقایسه انواع روش های کاشت مو، بهترین روش کاشت مو کدام است؟

محلول آنتی شوت شرکت هگور(Hegor Anti Chute lotion):

این محلول ساخت کشور فرانسه بوده و ترکیبات مفید و موثری در آن گرد هم آورده شده اند که عبارتند از ریشه گیاه جینسنگ، اسیدهای آمینه آرژنین، تیروزین، اورنیتین، زینک(روی)، ویتامین B3 و B5، بیوتین، پروتئین هیدرولیز شده سویا و چند ترکیب دیگر.

اثر این ترکیبات در افزایش خون رسانی به ریشه موها و بهبود وضعیت آن ها ثابت شده است، این محلول کمک به تقویت، جلوگیری از ریزش و ضخیم شدن موها می کند اما در رویش مجدد موها در نواحی کم مو و طاس خیلی موثر نمی باشد و برای اشخاصی مناسب است که دچار کم مویی شدید نمی باشند. نکته مثبت دیگر درباره محلول هگور قیمت مناسب آن است که این محلول را به گزینه ای مناسب هم برای آقایان و هم خانم ها تبدیل کرده است.

محلول آنتی شوت هگور برای افرادی که دچار کم پشتی خفیف و موهای نازکی می باشند انتخاب مناسبی است و بر خلاف بسیاری از محلول های ضد ریزش مو به ندرت موجب حساسیت و بروز مشکل می شود.

طریقه معمول مصرف آن 3 بار در هفته به مدت 4 ماه می باشد.

حتما بخوانید: آیا کوتاه کردن موها و یا تراشیدن سر از ریزش مو جلوگیری می کند؟

محلول ضد ریزش مو رزماری شرکت میس ادن(Miss Eden):

ترکیبات موثر و اصلی محلول میس ادن عصاره رزماری، بابونه، روغن کرچک هیدروژنه و اسید اولئیک می باشند و به عنوان یک محلول طبیعی و فاقد ترکیبات شیمیایی شناخته می شود.

تحقیقات بسیاری درباره خواص درمانی رزماری انجام شده و اثر آن در افزایش خون رسانی و تقویت موها کاملا از نظر علمی تایید شده است، همان طور که از رایحه این محلول مشخص است ترکیب اصلی آن عصاره رزماری است.

در مواردی که ریزش مو ارثی است این محلول چندان موثر واقع نمی شود اما در مواردی که ریزش مو به دلایل عمومی است اثر مطلوبی دارد.

طریقه مصرف: یکروز درمیان به مدت 6 الی 12 ماه.

شرکت میس ادن محصولات متنوع دیگری برای پوست و مو از قبیل انواع کرم و شامپو نیز تولید می کند.

حتما بخوانید: استروئیدها، کراتین و کدام مکمل های ورزشی موجب ریزش مو می گردند؟

محلول فیتولوجیست 15 شرکت فیتو(Phytologist 15):

فیتو برند معروف و معتبری در تولید محصولات مراقبت از پوست و مو است، البته معروف بودن یک برند به معنی موثر بودن تمامی محصولات آن نمی باشد.

به مانند سایر محصولات شرکت فیتو، محلول فیتولوجیست 15 نیز قیمت بالایی دارد. ترکیبات اصلی این محلول عصاره کاکائو، عرقچین بایکال، کوشاد هندی و چند مورد دیگر بوده که همگی گیاهی می باشند.

نکته قابل ذکر این است که بر روی بعضی از ترکیبات گیاهی مانند رزماری، ریشه جینسنگ، بابونه، روغن کرچک، جینکو بیلوبا، نخل اره ای و دم اسب توسط گروه های پزشکی تحقیقات کافی انجام گرفته و اثر آن ها در بهبود وضعیت موها ثابت شده است اما درباره ترکیباتی مانند کاکائو، عرقچین بایکال، کوشاد هندی خیر و به نظر می رسد اثر این ترکیبات در درمان ریزش مو صرفا ادعا و منوط به تحقیقات خود شرکت فیتو می باشد. بسیاری از شرکت های دیگر نیز در محلول های خود از ده ها گیاه مختلف که گاها نام بسیاری از آن ها را هم به ندرت شنیده ایم استفاده و در بروشور خود توضیحات پیچیده ای مبنی بر اثر این گیاهان در درمان ریزش مو و رویش مجدد موها ذکر می کنند، اما واقعیت این است که از نظر علمی این گفته ها اثبات شده نمی باشند و صرفا اظهارات شرکت تولید کننده است.

به همین جهت همیشه توصیه می شود قبل از خرید محصولی و صرف وقت و هزینه با پزشک متخصص مشورت کنید و به تبلیغات توجه ننمایید.

حتما بخوانید: چند توصیه برای جلوگیری از ریزش مو که همه مردان و زنان باید بدانند!