غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

فواید آرژنین چیست و مصرف آن برای چه افرادی سودمند است؟

آرژنین

آرژنین یکی از 20 اسید آمینه ای است که در مواد پروتئینی مانند گوشت، تخم مرغ و غیره وجود دارد، آرژنین بصورت مکمل غذایی نیز تولید می شود و مصرف آن بویژه در آقایان و ورزشکاران طرفداران بسیاری داشته و در ادامه این مقاله به بررسی بیشتر نقش آرژنین در بدن و موارد مصرف آن می پردازیم:

حتما بخوانید: با اصول تغذیه رشته بدنسازی آشنا شوید

قلب و آرژنین:

یکی از وظایف کلیدی آرژنین تولید اکسید نیتریک در بدن است، اکسید نیتریک کمک می کند تا خاصیت ارتجاعی رگ ها بیشتر و خون بهتر و راحتر در رگها جریان یابد و بسیاری از پزشکان مکمل های آرژنین را برای کمک به درمان بعضی از بیماری های قلبی و عروقی تجویز می کنند. آرژنین باعث خون رسانی بهتر به اندام ها از جمله قلب می گردد و برای بیمارانی که دچار گرفتگی رگ ها و یا فشار خون بالا می باشند مفید است.

حتما بخوانید: استروئیدها، کراتین و کدام مکمل های ورزشی موجب ریزش مو می گردند؟

کمک به درمان ناتوانی جنسی در مردان به ویژه ناتوانی در نعوظ:

همان طور که اشاره شد آرژنین سبب افزایش خون رسانی به اندام های بدن می شود و مصرف مکمل های آن باعث افزایش جریان خون به آلت تناسلی و بهبود وضعیت نعوظ می گردد، از اینرو برای مردانی که با مشکلاتی از قبیل نعوظ ناکامل مواجه می باشند می تواند مفید واقع شود.

حتما بخوانید: ال کارنیتین چیست؟ آیا کمکی به کاهش وزن و چربی ها می کند؟

رویش موها:

آرژنین سبب می شود اکسیژن و مواد مغذی بیشتر و بهتر در اختیار ریشه موها قرار گیرد و با این مکانیزم کمک به رویش موها و افزایش ضخامت موها می کند بویژه زمانی که با مواد معدنی و سایر ویتامین های مورد نیاز از قبیل روی، بیوتین و منیزیم همزمان مصرف گردد.

بدنسازی و آرژنین:

آرژنین علاوه بر افزایش پمپ خون به عضلات سبب آزاد شدن بیشتر هورمون رشد در بدن شده که نقشی مثبت در افزایش حجم و قدرت عضلات و همچنین افزایش سرعت متابولیزم ایفا می کند.

به همین جهت مصرف مکمل های آرژنین در افرادی که به ورزش بدنسازی مشغول می باشند بسیار متداول است.

حتما بخوانید: گلوتامین چیست؟ آیا مصرف مکمل های آن فوایدی برای بدن دارد؟

سیستم ایمنی بدن و آرژنین:

آرژنین باعث خنثی شدن رادیکال های آزاد شده و با این عمل از روند تخریب پوست و اندام ها می کاهد و از طرفی دیگر باعث تقویت سیستم ایمنی و افزایش استقامت بدنی نیز می گردد. استفاده از مکمل های آرژنین در هنگام سرماخوردگی و یا در زمان هایی که تحت استرس هستید کمک زیادی به شما خواهد کرد.

مکمل های آرژنین:

مکمل های آرژنین با نام Arginine و یا L-Arginine در دوزهای مختلف به شکل پودر و یا کپسول موجود می باشند. میزان مصرف باید توسط پزشک متخصص مشخص شود.