غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

بهترین آب برای آشامیدن کدام است آب معدنی یا تصفیه شده؟

آب معدنی

بدن هر فرد نیاز به مصرف روزانه 3 الی 4 لیتر آب مناسب دارد، گرما، ورزش و سونا درمانی نیاز فرد را به مقدار بیشتری آب افزایش می دهند. از نوشیدن آب همراه غذا و کمتر از 15 دقیقه قبل از غذا خودداری نمایید زیرا باعث رقیق شدن آنزیم های گوارشی شده و هضم و جذب غذا را مشکل می کند. نوشیدن نیم لیتر آب در ابتدای صبح بصورت ناشتا حدود نیم الی یک ساعت قبل از صبحانه کمک به اجابت مزاج و تخلیه صفرا و شستشوی روده ها می نماید. بعد از اکسیژن آب از حیاتی ترین مواد برای بدن انسان است. عدم نوشیدن آب کافی و آب مناسب می تواند سبب بروز انواع بیماری ها گردد. مصرف شکر، الکل و نوشیدنی های کافئین دار سبب کم آبی بدن می شوند، هیچ نوشیدنی نمی تواند جای آب را برای سلامت انسان پر کند حتی آب میوه ها. نوشیدن آب کافی و مناسب به بدن در دفع سموم کمک می کند، وقتی بدن کم آب است رنگ ادرار تیره می شود که دال بر وجود سموم دفع نشده در بدنتان است.

حتما بخوانید: راه های درمان کم خونی، نحوه تشخیص و علایم آن را بشناسید!

بررسی کیفیت انواع آب:

آب لوله کشی شده: در اکثر نقاط دنیا سرشار از مواد شیمیایی مانند کلر، فلوراید، فلزات سنگین مضر، رسوب و جرم لوله ها، آفت کش ها و غیره می باشد و مصرف آن بدون استفاده از دستگاه تصفیه توصیه نمی شود.

آب های معدنی: در اکثر نقاط دنیا این نوع آب ها بهترین نوع برای نوشیدن طولانی مدت هستند که در بطری های پلاستیکی در سوپر مارکت ها و سایر مراکز به فروش می روند.

پارچ های تصفیه آب: بنا بر تحقیقات ما از بین روش های تصفیه آب، استفاده از این پارچ ها که برای تصفیه آب لوله کشی طراحی شده اند مناسب می باشند که بدون حذف عناصر مفید اکثرا مواد زائد و سمی را از آب حذف می نماید.

حتما بخوانید: با گیاهان دارویی، خواص و نحوه مصرف آن ها آشنا شوید!

دستگاه تصفیه آب اسمز معکوسRO: مشکل این دستگاه ها حذف عناصر مفید در کنار عناصر مضر است، اضافه کردن فیلتر مواد معدنی جهت افزودن سدیم، پتاسیم، کلسیم و منیزیم مشکل را بدتر می کند زیرا نوع عناصر استفاده شده در این فیلترها بی کیفیت و قابل استفاده برای بدن نبوده و موجب بروز مشکلات کلیوی و غیره می شود، مسلما استفاده از دستگاه های تصفیه RO بدون فیلتر مواد معدنی بهتر از مصرف مستقیم آب شیر است. آب RO برای پخت و پز و درست کردن چای و قهوه مناسب است اما برای نوشیدن بهتر است گاهی از آن و گاهی از آب های معدنی استفاده شود و به شکل مستمر از آب RO استفاده نگردد.

حتما بخوانید: علت نفخ و رفلاکس معده، یبوست و سایر اختلالات گوارشی چیست؟