غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

کپسول سلن پلاس شرکت یورو ویتال - Selen Plus Eurho Vital

سلن پلاس

سلن پلاس(Selen Plus) یکی از محصولات شرکت یورو ویتال(Eurho Vital) است این شرکت آلمانی یکی از اولین شرکت هایی است که محصولات خود را وارد بازار ایران کرده است. مکمل های غذایی شرکت یورو ویتال دارای کیفیت خوبی بوده و در عین حال از قیمت مناسبی نیز برخوردار می باشند.

سلن پلاس در بسته های مقوایی عرضه می شود که هر بسته آن 60 کپسول دارد، هر کپسول حاوی 125 میلیگرم ویتامین ث، 50 میکروگرم سلنیوم، 8 میلیگرم روی(Zinc)، 40 میلیگرم ویتامین E و 400 میکروگرم ویتامین A می باشد.

این ترکیبات برای سلامت پوست و موها ضروری و مفید می باشند و تقریبا اکثر مردم به دلایل مختلف به نوعی دچار کمبود این مواد مغذی می باشند.

حتما بخوانید: آیا کوتاه کردن موها و یا تراشیدن سر از ریزش مو جلوگیری می کند؟

بنابر اعلام موسسه و آکادمی علوم تغذیه آمریکا میزان نیاز روزانه افراد بالغ به مواد مغذی فوق عبارتند از: 15 میلیگرم روی، 75 میکروگرم سلنیوم، 10 میلیگرم ویتامین E و 900 میکروگرم ویتامین A و 60 میلیگرم ویتامین C و بدین ترتیب سلن پلاس یک مکمل غذایی سبک و مناسب برای اکثر افراد است.

طریقه مصرف:

طریقه مصرف عمومی آن روزانه یک عدد همراه با غذا است از آنجا که در صبحانه اکثر مردم چای و قهوه وجود دارد بهتر است آنرا ظهر و با ناهار مصرف کنید، چای، قهوه و نوشیدنی های حاوی کافئین جذب مواد معدنی را کاهش می دهند.

یک بسته از آن برای 2 ماه است مدت مصرف را باید پزشک متخصص با توجه به سن و نیاز بدن شما تشخیص دهد.

حتما بخوانید: آیا رنگ کردن مو باعث آسیب به موها و یا ریزش مو می گردد؟

بررسی دقیقتر ترکیبات سلن پلاس:

سلنیوم: غده تیروئید و سیستم ایمنی از این عنصر برای فعالیت خود استفاده می کنند، این ماده معدنی دارای خاصیت آنتی اکسیدان است و از سرعت پیری و ایجاد چین و چروک های پوستی می کاهد تحقیقات جدید نشان می دهند دریافت کافی این عنصر از شانس ابتلا به بسیاری از سرطان ها از جمله سرطان پوست می کاهد. بادام برزیلی، گردو، تخم آفتابگردان، سیر، مخمر آبجو، کشمش، صدف دریایی، ماهی، جوانه گندم و مرغ از منابع غذایی حاوی سلنیوم به مقدار مناسب می باشند.

حتما بخوانید: چقدر قرص اکوفان در درمان ریزش مو موثر است؟

روی: از علائم کمبود روی می توان به ریزش مو، مشکلات گوارشی، سندروم قبل از قاعدگی، ناتوانی جنسی در مردان، بیماری های قارچی و لکه های سفید بروی ناخن ها اشاره کرد. این ماده معدنی برای رشد و تکثیر سلول های بدن ضروری است اگر ناخن های شکننده دارید و یا رشد مناسبی ندارند احتمال کمبود روی وجود دارد، تحقیقات نشان می دهند بیش از 75 درصد از مردم در اکثر کشورها از کمبود این ماده مغذی مهم رنج می برند و ساده ترین راه تامین نیاز بدن به این ماده معدنی مصرف مکمل های غذایی آن است.

حتما بخوانید: چقدر بوتاکس در کاهش چین و چروک پوست موثر است و آیا عوارض جانبی دارد؟

ویتامین E: به آن ویتامین پوست و مو نیز گفته می شود در بسیاری از شامپوهای ضد ریزش مو و کرم های ترمیم کننده و جوانسازی پوست از آن استفاده می شود. آلودگی هوا، مصرف الکل، استعمال دخانیات، استرس و روابط جنسی نیاز بدن به این ویتامین را افزایش می دهند، این ویتامین از تبدیل کلسترول خوب(HDL) به کلسترول بد(LDL) جلوگیری و علاوه بر افزایش سلامت قلب و عروق از سلولیت پوستی جلوگیری می کند. مقدار ویتامین E موجود در قرص سلن پلاس قابل توجه و مناسب است.

ویتامین A: دو نقش مهم این ویتامین در بدن حفظ سلامت چشم ها و شفافیت و لطافت پوست است، کمبود ویتامین A علایمی مانند جوش و آکنه، خشکی و التهاب پوست، شوره سر و شب کوری را به همراه دارد. همان طور که در بالا ذکر شد هر کپسول سلن پلاس حاوی 400 میکروگرم ویتامین A است و 40% از نیاز روزانه بدن به این ویتامین را تامین می کند.

ویتامین C: ویتامین ث یکی از قوی ترین آنتی اکسیدان ها است که کمک به تولید کلاژن می کند، کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را تشکیل می دهد یکی از دلایلی که گفته می شود مصرف میوه و سبزیجات برای سلامت و پوست مفید می باشند همین دلیل است میوه ها و سبزیجات تازه سرشار از ویتامین C می باشند.