غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

طرز تهیه ماسک طبیعی صورت و آموزش ورزش صورت

skincare

نکاتی مهم برای داشتن پوستی سالم و شاداب

1. مهمترین نکته برای داشتن پوستی زیبا برنامه غذایی سالم می باشد، کاهش مصرف چربی های اشباع شده، گوشت قرمز، مواد قندی، نمک، ادویه های تند، غذاهای سرخ کردنی و عدم نوشیدن بیش از حد قهوه و حتی چای توصیه می شود، بنا بر تحقیقات دانشمندان مصرف مواد قندی تا 40 گرم و نوشیدن یک تا دو لیوان چای و قهوه در روز بلامانع است، اما بهتر است از قندهای طبیعی مانند خرما، توت، کشمش، انجیر، عسل به جای قند و شکر استفاده نمایید.

حتما یک الی دو وعده میوه در روز میل نمایید.

خوردن 2 وعده ماهی در هفته توصیه می شود، سرشار از چربی های غیر اشباع امگا 3 می باشد و تحقیقات نشان می دهند برای داشتن پوستی سالم و زیبا چربی امگا 3 از مواد ضروری محسوب می شود، به جای خوردن ماهی نیز می توانید در هفته 2 الی 3 عدد قرص امگا 3 مصرف نمایید.

حتما بخوانید: دلایل اصلی ریزش مو در زنان کدامند و چگونه باید آنها را تشخیص داد؟

ویتامین ث و ویتامین آ نیز از مواد ضروری برای سلامت و شادابی پوست می باشند و بهترین منابع غذایی آن ها عبارتند از: پرتقال، نارنگی، لیمو و هویج، مصرف میوه هایی که قند بسیار زیادی دارند از قبیل هندوانه، خربزه، طالبی نیز توصیه نمی شود.

2. هر شب قبل از خواب صورت خود را با آب و صابون ملایم شستشو دهید و اجازه ندهید چربی و آلودگی های دیگر که طی روز بر پوستتان نشسته اند هنگام خواب جذب شوند.

3. داشتن خواب کافی برای شادابی پوست ضروری است، توصیه متخصصین 8 ساعت خواب شبانه برای افراد برزگسال می باشد.

4. نوشیدن آب کافی و مناسب در روز نیز از فاکتورهای مهم برای زیبابی و شادابی پوست می باشد، نوشیدن 2 الی 3 لیتر آب در روز توصیه می شود و آب معدنی بهترین نوع آب است.

5. در روزهای آفتابی به خصوص در فصل تابستان قبل از خروج از منزل حتما از کرم های ضد آفتاب مناسب استفاده نمایید.

6. چنانچه گاهی صورت شما جوش می زند از دستکاری و تخلیه کردن آن ها خودداری نمایید.

حتما بخوانید: عوارض قرص ضد بارداری چیست؟ ریزش مو و سایر خطرات آنرا بشناسید!

7. استرس سبب آزاد شدن بیش حد از هورمون کورتیزول در خون شده و باعث افزایش چین و چروک های پوست می شود، سعی کنید از میزان استرس خود بکاهید و از چای و گیاهانی که تاثیر آرام بخشی بر سیستم اعصاب مرکزی می گذارند مانند چای بابونه، گل گاو زبان و سنبل الطیب استفاده نمایید به خصوص قبل از خواب.

8. برای شادابی، لطافت و بازسازی پوست خود هفته ای 2 الی 3 بار از ماسک صورت طبیعی که در زیر نحوه تهیه آن توضیح داده شده استفاده نمایید، به مراتب از بسیاری از کرم های گران قیمت موثرتر می باشد:

مواد لازم:

نصف فنجان خیار شسته و خرد شده

نصف فنجان آواکادو خرد شده

1 عدد سفیده تخم مرغ

2 قاشق غذا خوری شیر خشک

کل مواد را در مخلوط کند ریخته و به هم زنید تا یک خمیر صاف و یکدست حاصل شود، آنرا روی صورت و گردن خود پخش نمایید و اجازه دهید تا 30 دقیقه یا تا زمانی که کاملا خشک شود روی پوست شما باقی بماند، سپس با آب ولرم پوست خود را شستشو دهید و در انتها با آب سرد صورت خود را آبکشی نمایید.

حتما بخوانید: آیا می دانستید ویتامین E مهمترین ویتامین برای پوست و مو است؟

green mask

9. ماساژ صورت مثل ورزش کردن که سبب تقویت عضلات و شادابی بدن می شود، باعث جلوگیری از شل شدن و افتادگی عضلات صورت، کاهش چین و چروک پوست، حفظ شادابی و طراوت آن می شود، هر روز و یا حداقل 3 الی 4 بار در هفته صورت خود را ماساژ دهید، در زیر طریقه ماساژ دادن صورت را به شما آموزش می دهیم:

1. روغنی را انتخاب کنید که برای پوستتان مناسب باشد، از جمله روغن های مخصوص پوست صورت، روغن نارگیل، بادام و غیره

mask figure 1

2. تنها چند قطره روغن را روی پوستتان بمالید. ابتدا آن را بین نوک انگشتانتان گرم کنید و سپس با مالش ملایم آن را همه جای صورتتان پخش کنید.

mask figure 2

3. بگذارید فکتان کمی پایین بیاید. آنگاه بزرگترین لبخندی که می‌توانید بزنید و تا می‌توانید در این حالت بمانید.

mask figure 3

4. پوست خود را به بالا هل دهید و بعد رها کنید و دوباره حرکت را تکرار کنید. این کار را به آرامی اما با فشار زیاد انجام دهید.

mask figure 4

5. فاصله‌ی ابروانتان را در بین دو انگشت شست و سبابه(انگشت دوم از جانب شست) فشار دهید. این باعث می شود فشاری که در این قسمت جمع شده آزاد شود.

mask figure 5

6. خطوط اخم بالای بینی را با استفاده از انگشتان سبابه و قرار دادن آنها در گوشه داخلی ابروها از هم با کشش باز کنید‌. پوست را با دو انگشت به سمت ابروها در طرفین فشار دهید.

mask figure 6

7. با انگشت سبابه نوک بینی را به سمت بالا فشار دهید. آن را با فشار نگاه دارید. حالا لب بالای خود را روی دندانهایتان به سمت پایین بکشید و لحظه ای در این حالت بمانید. بعد رها کنید.

mask figure 7

8. با حرکتهای چرخشی کوچک و با استفاده از انگشتان میانه هر دو دست (انگشت سوم از جانب شست)از بالای برآمدگی استخوان بینی به سمت سوراخهای بینی را مالش دهید. شاید حتی مایع لنف که از بینی شما خارج شود را نوک انگشتانتان حس کنید.

mask figure 8

9. با استفاده از انگشتان حلقه‌ی هر دو دست (انگشت چهارم از جانب شست) زیر چشمانتان را فشار دهید. این حرکت را از داخل به بیرون انجام دهید. در آغاز حرکت نفسی عمیق بکشید و هر بار که فشار وارد می‌کنید نفس را بیرون دهید.

mask figure 9

10. چشمان خسته را بیدار کنید. بدون تکان دادن سرتان حدقه چشمانتان را به بالا، پایین، چپ و راست حرکت دهید.

mask figure 10

11. خطوط فک را طراوت بخشید. با استفاده از انگشت شست و کناره انگشت سبابه حرکتی مکش مانند ایجاد کنید و از گوشه صورت به بیرون صورت حرکت را ادامه دهید. این کار باعث شفاف شدن پوستتان می گردد و اگر خواستید می توانید همین حرکت را روی گردنتان نیز انجام دهید.

mask figure 11

12. عضلات دهانتان را بکشید. با دهان کمی باز، گوشه چپ دهانتان را تا جایی که ممکن است به بیرون هل دهید. حال این کار را با گوشه راست دهانتان بکنید. پنج بار این کار را تکرار کنید.

mask figure 12

13. تمامی طول انگشتان شست را زیر چانه قرار دهید تا فشاری ملایم از زیر به چانه وارد آید. حال چانه را بدون کمک عضلات گردن (بدون خم کردن گردن) به پایین حرکت دهید. حال انگشتان شست را کمی عقب ببرید تا به خطوط انحنای زیر استخوان فک در دو طرف صورت درست زیر گوشها برسند. باز در حینِ اِعمال کمی فشار از پایین به بالا، چانه را همانطور که گفته شد به پایین و بالا حرکت دهید.

mask figure 13

14. فک و لپهایتان را نیشگون بگیرید. با نیشگون های سریع و کوچک (البته بدون دخالت ناخنها و فقط با استفاده از گوشت نوک انگشتان) کمک کنید که خون و مواد مغذی به این قسمتهای صورتتان برسد.

mask figure 14

15. کار ماساژ را با حرکات مالشی آرام و عمیق، همانند گام 2 به پایان برسانید. این کار کمک می کند پوست صورت آرام شود و به حالت آرامش برسد.

mask figure 15