غذای ما بهترین دارو استFOOD IS MEDICINE

سنبل الطیب یک گیاه دارویی برای رفع بی خوابی و اضطراب

گیاه سنبل الطیب

سنبل الطیب به دلیل خواص آرامبخش و تاثیر مثبت آن بر آرامسازی عضلات و سیستم اعصاب مرکزی به خوبی برای همگان شناخته شده است.

صد ها سال است که از سنبل الطیب به عنوان یک داروی گیاهی برای درمان بی خوابی استفاده می شود.

بیش از 120 ماده فعال در سنبل الطیب شناسایی شده و به همین جهت به یک داروی پیچیده و موثر برای مشکلات عصبی و بی خوابی تبدیل شده است و اگر در حد اعتدال مصرف شود هیچ گونه عوارض جانبی بر خلاف قرص های خواب آور ندارد.

سنبل الطیب اثر خواب آور ملایمی بدون ایجاد اعتیاد و وابستگی دارد.

حتما بخوانید: چگونه لاغر شویم و وزن خود را کاهش دهیم؟

دو تحقیق گسترده پزشکی نشان می دهند که عصاره سنبل الطیب، مدت زمانی را که نیاز است فرد به خواب فرو رود که به آن زمان پیش از خواب گویند را کاهش می دهد بدون اینکه تغییری در میزان خواب و یا سایر مراحل آن ایجاد کند و این اثر فوق العاده را در هیچ داروی شیمیایی نمی توانیم بیابیم.

پژوهش ها نشان می دهند مواد فعال در سنبل الطیب هم در اشخاصی که دچار بی خوابی بوده و هم در کسانی که مشکلی در خواب ندارند باعث افزایش حس لذت خوابیدن می گردند و هنگام بیداری نیز فرد سرحال و اثری از خماری و یا عدم هشیاری نخواهد بود.

به نظر می رسد اثر اصلی سنبل الطیب در کاهش هورمون استرس (کورتیزول) و رفع گرفتگی و کوفتگی عضلات و به دنبال آن آرامسازی ذهن است و با این مکانیزم سبب بهبود خواب می گردد.

در اروپا از سنبل الطیب به عنوان یک داروی گیاهی ضد اسپاسم به ویژه برای رفع گرفتگی عصبی عضلات و دردهای عضلانی در شکم، گرفتگی رحم و اضطراب قبل از قاعدگی استفاده می شود.

گزارش های پراکنده ای نیز از اثر سنبل الطیب در کاهش درد در بیماران مبتلا به روماتیسم و سردرد های میگرنی مشاهده می شود که البته برای اثبات آن ها نیاز به تحقیقات بیشتری است.

حتما بخوانید: درمان چاقی چیست؟ با غذاهای چربی سوز آشنا شوید!

سنبل الطیب همچنین به عنوان یک آرامبخش سالم برای افرادی که دچار استرس و بی قراری می باشند مفید است و به نظر می رسد اثراتی کاملا مشابه و برابر با داروهای ضد اضطراب دارد.

سنبل الطیب گاهی به عنوان بخشی از یک برنامه طبیعی به همراه سایر گیاهان دارویی و مواد مغذی مانند گیاه جینگو بیلوبا، ویتامین D، منیزیم، ویتامین های ب و غیره برای درمان افسردگی استفاده می شود.

سنبل الطیب باعث کاهش هوشیاری، عدم توانایی در رانندگی، خماری صبح گاهی و سایر عوارض قرص های خواب نمی گردد، البته اگر در زمان مناسب و به مقدار مناسب مصرف شود.

میلیون ها نفر در سراسر دنیا با مشکل بی خوابی روبرو می باشند و صنعت داروسازی از این موقعیت استفاده و میلیاردها دلار کسب درآمد کرده است و این در حالی است که گیاهان دارویی به ویژه اگر در کنار سایر مکمل های غذایی مناسب مصرف شوند گاها بسیار موثرتر از داروهای شیمیایی برای رفع بی خوابی می باشند.

میزان مصرف:

بیشتر خواص درمانی در ریشه سنبل الطیب است و دوز مشخصی برای مصرف آن اعلام نشده و بهتر است با پزشک خود درباره میزان مصرف مشورت کنید.

حتما بخوانید: سیر دوای بسیاری از بیماری ها است با خواص دارویی آن آشنا شوید!